Kvifor har eg fått eFaktura utan at eg har bestilt dette ?
eFaktura er ei løysing styrt av Nets som leverer tenester til bankane. I slutten av 2018 innførte dei ei teneste som let kundane velje å automatisk opprette eFaktura-avtale med alle dei betaler rekningar/fakturaer til. Dette har ført til at ein del kundar har fått eFaktura-avtale utan å eigentlig ynske dette.
For å avslutte din eFaktura-avtale må du logge inn i din nettbank og fjerne avtalen. Dersom du ikkje ønsker å få eFaktura-avtalar automatisk oppretta i framtida må du også fjerne valet om automatisk oppretting. Din bank kan hjelpe deg med dette.
Du kan også lese meir om dette på https://www.efaktura.no/privat på dei spørsmåla som gjeld "eFaktura Ja takk til alle"
Vipps og eFaktura
Mottek du eFaktura i Vipps er det fordi du har takka ja til eFaktura via nettbanken
Du kan sjølv endre på dette i Vipps. Slik gjer du det:
1. Logg inn i Vipps og trykk på Profil
2. Under Rekningar og eFaktura kan du skru av følgjande:
- Vis rekningar i Vipps - Her vel du om du vil betale i Vipps eller nettbanken
- Alltid Vipps eFaktura - Her vel du om det automatisk skal opprettast eFaktura-avtale når du betalar ei rekning til ei bedrift som har eFaktura – denne skrur du av
- I tillegg må du avslutte eFaktura-avtalen i nettbanken din.
Det er også slik at varsel om eFaktura skal sendast på e-post basert på den e-post adressa som er registrert i nettbanken. Så dette er noko de eventuelt kan ta opp med eigen bank.
Dersom ein person betalar rekning/ faktura for ein annan i sin nettbank, og har «ja takk til alle» aktivert i sin nettbank, vil denne personen få alle rekningane/ fakturaane til denne personen som eFaktura i sin nettbank. Har personane Vipps i tillegg kjem dei også direkte dit.
Fleire råd om Vipps og fakturaer finn du på denne sida:
https://vipps.no/hjelp/vipps/betale-regninger/