Kan Sande kommune bli endå finare?

Hold Norge rent! SSR   Ja, sjølvsagt kan vi gjere kommunen finare ved å gjere den reinare!

Små og store kan vere med på dette - og slik gjere vår kommune til den finaste og reinaste i landet!

Hold Norge Rent inviterer til Strandryddeveke 5. – 20. september

Her er litt frå meldinga frå Hold Norge rent:

"Strandryddeuka mobiliserer flere tusen frivillige og er en unik mulighet til å bli med i dugnaden mot forsøpling. Vi håper dere har lyst til å delta, og at kommunen kan legge til rette for rydding og gratis avfallshåndtering.

I løpet av Strandryddeuka har vi egne temadager knyttet til blant annet idrettslag, barnehager og skoler, arbeidsplasser, byrom, innland, dykking, mikroplast og strandrydding. La dere gjerne inspirere av disse når dere velger dato og områder for rydding!

Trygg rydding under korona-pandemien

Hold Norge Rent er opptatt av smittevern, og vi ønsker å sikre at Strandryddeuka ikke bidrar til økt smitte i Norge.

Det er viktig at all frivillig opprydding skjer i tråd med myndighetenes råd om smittevern. Derfor har Hold Norge Rent opprettet en guide til trygg rydding. "

Søre Sunnmøre reinhaldsverk informerer meir her.

Ta kontakt med rådhuset

Du får sekkar til ryddeaksjonen på rådhuset. Ta kontakt på telefon 70026700.

Du eller gruppa du representerer kan få gratis sekkar og litt utstyr til ryddeaksjonen. Litt registreringsarbeid er einaste kravet for å få levert dette gratis på miljøstasjonane.

Du kan registrere aksjonen din her om du vil.

Les meir her: Friluftsliv er en betydelig kilde til forsøpling